Przejdź do treści

3 zjazd: klimat i marketing polityczny

    Pierwszy dzień 3 zjazdu był poświęcony narracjom o klimacie, faktom i liczbom, działaniom, które musimy podjąć i powodom, dla których tego nie robimy. Było też o nadziei, regeneracji i zaangażowanym, wspólnym działaniu, które możemy podejmować już teraz.

    Anna Pięta wskazywała na kilka rzeczy, od których można zacząć już dziś: korzystajmy z transportu publicznego, lobbujmy na rzecz tego, żeby był sprawny, tani, dostępny, nie jedzmy lub jedzmy mniej mięsa, ograniczajmy konsumpcję na maxa: pytajmy same siebie: Czy naprawdę tego potrzebuję? Jakie były koszty wyprodukowania rzeczy, którą chcę kupić? głosujmy na polityczki i polityków, którzy rozumieją kwestie związane z klimatem lub przynajmniej chcą je zrozumieć, domaganie się od decydentów sprawiedliwej transformacji energetycznej i jak najszybszego odejścia od paliw kopalnych, ćwiczmy nadzieję przez wchodzenie we grupy lub wspólnoty, w których możemy razem działać, znajdujmy praktyki wytchnieniowe, medytujmy, idźmy w kreatywność.

    Drugi dzień o marketingu politycznym razem z Barbarą Brodzińską-Mirowską wywołał dużo emocji i dyskusji. Nasz ekspertka dzieliła się wiedzą i doświadczeniem dotyczącymi m.in. tego: jak komunikować się z przyszłymi wyborczyniami i wyborcami, jakich platform do tego używać, jak odpowiadać na zaczepki ze strony innych polityków i jak kontaktować się z dziennikarzami.
    6 godzin zdobywania wiedzy, ćwiczeń i dyskusji, uczestniczki szkolenia oceniły jako bardzo praktyczne, konkretne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Prowadząca była zaangażowana, bardzo zadowolona ze współpracy i trzymająca kciuki za przyszłe działania polityczne.